Tabata.pl

Intensywny Trening Interwałowy

Trening obwodowy

Trening obwodowy to prosty zestaw kilku ćwiczeń na wszystkie partie mięśniowe ułożony w obwód. Wykonujemy ćwiczenia jedno po drugim.

Idealny na początek dla tych, którzy dopiero zaczynają z siłownią czy fitnessem. Jeśli z braku czasu wykonujesz swoje treningi sporadycznie, a chcesz zgubić kilogramy, poprawić kondycję czy zbudować smukłą czy nawet atletyczną sylwetkę – to zdecyduj się na trening obwodowy nawet w domu, zalecany przez wielu specjalistów dla każdej grupy wiekowej i płci. Co najważniejsze możesz przeprowadzić go wszędzie gdzie masz trochę miejsca, nie potrzebujesz nawet specjalnego sprzętu, wykorzystujesz do ćwiczeń masę własnego ciała.

trening-obwodowy

Czym różni się trening obwodowy od normalnego dzielonego treningu na siłowni? Najważniejsze jest to, że angażujemy do pracy wszystkie podstawowe partie mięśniowe: klatka, plecy, barki, biceps, triceps, brzuch, nogi. Ćwiczenia staramy się wykonywać jedno po drugim, robiąc jak najkrótsze przerwy pomiędzy nimi. Chwilą przerwy jest zmiana i przejście do następnego ćwiczenia. Najlepiej aby trening trwał krótko, ale był intensywny.

Jak wykonywać trening obwodowy?

– Wybierz sobie kilka ćwiczeń na różne partie ciała angażujące jak najwięcej mięśni, ilość 5-6 powinna być wystarczająca
– Jeśli masz sprzęt do ćwiczeń to wykorzystaj go i połącz z tymi w których wykorzystujesz obciążenie własnego ciała.
– Zrób 10-12 powtórzeń każdego ćwiczenia i przechodź do następnego
– Przerwy między ćwiczeniami powinny trwać od 15 do 30 sekund. Między obwodami 60-90 sekund. Obwodów wykonujemy od 3 do 5, zależy wszystko od naszego poziomu wytrenowania
– Z czasem i poprawą kondycji dokładamy powtórzenia danego ćwiczenia lub następny obwód.

Dobrze by było aby każdy dzień treningowy zawierał trochę inny zestaw ćwiczeń. Aby nasze mięśnie nie przyzwyczajały się do jednego rodzaju ruchu. Zalecany jest systematyczny trening 3 x w tygodniu aby zacząć robić postępy.

Przykładowy zestaw ćwiczeń do wykonania w domu:
– pompki – głównie mięśnie klatki piersiowej, ramiona, barki;
– wejścia, wbiegi na podest lub schody. Dobre ćwiczenie na nogi i wytrzymałość;
– wykroki w przód. Super ćwiczenia na nogi, pośladki
– przysiady z różnym rozstawem nóg. Najlepsze ćwiczenia na nogi, miesień czworogłowy i dwugłowy uda oraz pośladki;
– pajacyki. Proste i skuteczne ćwiczenie ogólnorozwojowe od szkoły podstawowej na każdym W-F było, nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć;
– bieg bokserski w miejscu. Biegniemy w miejscu unosząc kolana na przemian jak najwyżej, i w tym samym czasie rękami na przemian wyprowadzamy ciosy proste z zaciśniętymi piąstkami. Dobre ćwiczenie ogólnorozwojowe.
– brzuszki, scyzoryki, skłony. Proste ćwiczenia na brzuch.

Podsumowując trening jest prosty i dostępny dla każdego chętnego. W celu osiągnięcia maksymalnych korzyści możemy do tego dodać inne aktywności fizyczne, bieganie, pływanie, jazda na rowerze, sztuki walki itp.

One Response to Trening obwodowy

  1. Heber says:

    Trening obwodowy laczac typowy trening silowy z elementami kardio daje organizmowi roznorodne korzysci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *