dieta

Czy wykonując trening Tabata trzeba przestrzegać diety? Oczywiście, że tak. Są dwie opcje albo chcemy schudnąć czy się wyrzeźbić albo nabrać masy mięśniowej.

Jeśli zależy nam na redukcji to po pierwsze nie głodzimy się, dieta to nie głodówka tylko przemyślane posiłki, staramy się jeść dużo białka czyli chude mięso, jajka, ryby, biały ser, chuda wołowina, chude wędliny – staramy się unikać tłuszczy w postaci smażonych potraw, lepiej jeść gotowane i dodatkowo ograniczamy węglowodany, odrzucamy fast-foody, słodycze, słodkie napoje gazowane i soki. Staramy się jeść węglowodany złożone jak ryż, kasza, płatki owsiane, ciemne pieczywo itp. Trzeba też jeść dużo warzyw i trochę owoców. Zalecane jest picie co najmniej 1,5 litra wody. Dozwolone są też wszelkiego rodzaju napoje w wersji light czyli niezawierające cukru.  Warto dostarczyć organizmowi odpowiedniej dozy węglowodanów, białka, witamin i wiele innych składników potrzebnych do zachowania pełni zdrowia i dobrego samopoczucia każdego dnia.

Jeśli chcemy nabrać beztłuszczowej masy mięśniowej to również trzymamy się tych zaleceń z tą różnicą, że staramy się jeść jeszcze więcej białka.

Zbilansowana dieta w połączeniu z treningiem Tabata powinna nam w ciągu kilku tygodni przynieść zadowalające efekty.