Tabata.pl

Intensywny Trening Interwałowy

Ćwiczenia w domu bez sprzętu

Nie możesz iść na siłownię, nie masz czasu? Nie ma problemu siłownie możesz zastąpić własnym ciałem. Jesteś początkujący lub znudziła Ci się siłownia, spróbuj prostego treningu z masą własnego ciała który doskonale wpływa na kształtowanie sylwetki, redukcje tkanki tłuszczowej oraz poprawę wydolności organizmu.

Trening bez sprzętu, wykonywany wyłącznie z obciążeniem własnego ciała to idealny sposób na podtrzymanie aktualnej formy czy powrót do niej np. po chorobie. Nie obciążamy przy tym stawów i łatwo złapać technikę ćwiczeń. Trening bez przyrządów dobrze sprawdza się także w przypadku osób z nadwagą, którzy nie radzą sobie na początku z dodatkowym ciężarem na siłowni. Co więcej po wykonaniu ok. 5-10 minutowej rozgrzewki trening możemy przeprowadzić nawet w 4 minuty plus dodatkowo 5 minut na rozluźnienie i ochłonięcie po ciężkim treningu interwałowym. Ale trening ten dla osób z dużą nadwagą i słabą kondycją nie jest polecany – dla nich wystarczy prosty trening obwodowy, który wykonują nawet sportowcy. Dobieramy kilka ćwiczeń podstawowych – np. pompki, przysiady, brzuszki, pajacyki, wykroki, podskoki, biegi w miejscu które angażują jak najwięcej mięśni i wykonujemy je po sobie w małych odstępach czasowych od 15 d 30 sekund w zależności od naszej formy. Odpoczywamy 1-2 minuty i powtarzamy obwód od 3 razy dla początkujących do 5 razy dla zaawansowanych. Wraz ze wzrostem formy skracamy przerwy i dodajemy obwody. Ćwicząc w domu bez sprzętu w ten sposób 2 do 4 tygodni po 3 razy w tygodniu powinniśmy zauważyć znaczną poprawę kondycji, siły i przy zachowaniu rozsądnej diety ubytek wagi oraz oczywiście tłuszczu.

Prezentujemy tutaj poste ćwiczenia w domu bez sprzętu:

Jeśli trening obwodowy nie sprawia nam już problemu warto spróbować trening Tabata, który został stworzony specjalnie dla sportowców, a który z powodzeniem mogą stosować także zaawansowani sportowcy-amatorzy.

8 Responses to Ćwiczenia w domu bez sprzętu

  1. Ania says:

    Lubie ćwiczyć w domu, włączam muzykę i w spokoju robię swoje, wystarczy włączyć filmiki z trenigami z youtuba i możemy zawsze robić co innego.

  2. Łukasz says:

    Mam pytanko do autora – Jak schudnąć 5 kilo w miesiąc?

  3. Ćwiczenia w domu says:

    Ciekawy zestaw ćwiczeń. Spróbuję coś takiego wykonać w domu.

  4. Marcin Kos says:

    Samemu także mam zamiar zacząć ćwiczyć w domu i chce kupić jakiś tani sprzęt. Nie wiem jednak zupełnie co wybrać i czy takie coś się nada jak ławka do brzuszków czy lepiej kupić coś lepszego a to sobie odpuścić?

  5. robert says:

    Niby bez sprzetu ale jednak z kettlebellem. Co do cwiczenia nr 2 to nie polecam robic tego typu cwiczen osobom ze slabymi lub sklonnymi do kontuzji nadgarstkami, bardzo spore obciazenie.

  6. pawelg83 says:

    Dla osób początkujących najlepszym rozwiązaniem jest trening aerobowy. Oczywiście tabata, HIIT etc to także skuteczne programy. Wymagają jednak dobrego wytrenowania. Ja do tej pory korzystałem z ćwiczeń zwykłych. Na pewno jednak wypróbuję również propozycje z tego artykułu.

  7. FITOMENTO says:

    Trening interwałowy o wysokiej intensywnosci rzeczywiście daje dobre rezultaty, jednak – tak jak zostało wspomniane w artykule – nie jest polecany osobom z nadwagą czy osobom początkującym, dopiero rozpoczynającym swoją przygodę ze sportem.

  8. ola says:

    Jesli chcesz zrobic tzw. szesciopak to zadne cwiczenia nie beda skuteczniejsze od innych. Najskuteczniejsza bedzie dieta. Co do liczby powtorzen itp., to zawsze poniekad wydawalo mi sie wypisywanie tego troche bez sensu. Dlatego, ze po prostu to zalezy dla kogo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *