Tabata.pl

Intensywny Trening Interwałowy

Trening Tabata w 4 minuty

tabata

Krótki trening w kilka minut, który daje wymarzone efekty, to marzenie każdej dbającej o kondycję osoby. Gdy myślisz, że to niemożliwe to okazuje się, że właśnie dokładnie taką metodę opracował już w 1996 roku pochodzący z Japonii i współpracujący z sportowcami przygotowującymi się do Olimpiady dr Izumi Tabata pracujący w National Institute of Fitness and Sports w Tokio. Skonstruowany przez niego trening nadaje się nie tylko dla sportowców, którym zależy na poprawie wyników, ale także i amatorów, którzy chcą poprawić kondycję swojego organizmu. Czytaj dalej

Trening obwodowy

trening-obwodowy

Trening obwodowy to prosty zestaw kilku ćwiczeń na wszystkie partie mięśniowe ułożony w obwód. Wykonujemy ćwiczenia jedno po drugim.

Idealny na początek dla tych, którzy dopiero zaczynają z siłownią czy fitnessem. Jeśli z braku czasu wykonujesz swoje treningi sporadycznie, a chcesz zgubić kilogramy, poprawić kondycję czy zbudować smukłą czy nawet atletyczną sylwetkę – to zdecyduj się na trening obwodowy nawet w domu, zalecany przez wielu specjalistów dla każdej grupy wiekowej i płci. Co najważniejsze możesz przeprowadzić go wszędzie gdzie masz trochę miejsca, nie potrzebujesz nawet specjalnego sprzętu, wykorzystujesz do ćwiczeń masę własnego ciała. Czytaj dalej

Trening Crossfit

trening-crossfit

Jeśli znudziły Ci się zwykłe ćwiczenia na siłowni to wypróbuj program treningowy Tabata lub zapoznaj się z ćwiczeniami crossfit – jest to typ treningu ogólnorozwojowego, obiegowego czy też stacyjnego – poprawia siłę, kondycję i szybkość w dość krótkim czasie. W Stanach Zjednoczonych, gdzie powstał i stał się bardzo popularny, uprawiany jest zarówno przez zawodowych zawodników MMA, jak i przez zwykłe osoby w podeszłym wieku. Czytaj dalej

Trening w domu

trening-w-domu

Wiele osób bardzo często ćwiczy w ogóle, tłumacząc się brakiem wystarczającej ilości czasu, aby znaleźć w ciągu dnia miejsce na trening. Często myślisz, że skuteczne ćwiczenia muszą trwać co najmniej 45 minut plus dodatkowy czas na dojazd i przygotowanie do treningu.

Mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość możesz wykonywać trening w domu bez sprzętu, który zajmie Ci w sumie kilkanaście minut. Czytaj dalej

HIIT – intensywny trening interwałowy

hiit

HIIT to skrót od High Intensity Interval Training – trening interwałowy o wysokiej intensywności – jest to coraz bardziej popularna forma strategii treningu fizycznego polegająca na mieszaniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku. Standardowy czas trwania całego treningu HIIT ze względu na dużą intensywność wynosi nawet od kilkunastu do maksymalnie dwudziestu paru minut. Czytaj dalej

Trening na spalanie tłuszczu

trening-na-spalanie-tluszczu

Jeśli nie chcesz lub nie masz czasu to wcale nie musisz spędzać długich godzin na siłowni czy w fitness klubie, aby zrzucić zbędne kilogramy i spalić tłuszcz. Dla Ciebie może okazać się lepszy krótki intensywny trening, który w naprawdę ekspresowym tempie spala kalorie, a dzięki wysokiej intensywności spalanie tłuszczu występuje nawet do 48 godzin po treningu. Nie jest to kolejny cudowny trening który nie działa – jest to poparty badaniami naukowymi sposób z powodzeniem stosowany przez sportowców aby znacznie poprawić swoje wyniki w krótkim czasie. Czytaj dalej

Ćwiczenia w domu bez sprzętu

cwiczenia-w-domu

Nie możesz iść na siłownię, nie masz czasu? Nie ma problemu siłownie możesz zastąpić własnym ciałem. Jesteś początkujący lub znudziła Ci się siłownia, spróbuj prostego treningu z masą własnego ciała który doskonale wpływa na kształtowanie sylwetki, redukcje tkanki tłuszczowej oraz poprawę wydolności organizmu.

Trening bez sprzętu, wykonywany wyłącznie z obciążeniem własnego ciała to idealny sposób na podtrzymanie aktualnej formy czy powrót do niej np. po chorobie. Czytaj dalej

Trening stacyjny

trening-stacyjny

Trening stacyjny to świetny sposób na ogólne wymodelowanie sylwetki, zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają ćwiczenia. Dzięki treningowi stacyjnemu rzeźbimy ciało, zwiększamy wytrzymałość, wzmacniamy mięśnie, ścięgna i stawy. Instruktorzy fitness na całym świecie polecają tę formę aktywności fizycznej wszystkim początkującym. Czytaj dalej

Odżywki na spalanie tłuszczu

odzywki-na-spalanie-tluszczu

Oczywiście przede wszystkim najważniejszy jest trening, ruch i aktywność fizyczna, ale w celu uzyskania szybszych i lepszych efektów naszych zmagań możemy się wspomóc różnymi odżywkami na spalanie tkanki tłuszczowej. Prezentujemy lista odżywek i suplementów, wspomagających odchudzanie, opracowaną przez trenera kulturystyki i fitness. Czytaj dalej

Odżywki na masę mięśniową

odzywki-na-mase-miesniowa

Jeśli zależy nam na szybkim wzroście masy mięśniowej to warto spróbować włączyć do swojej diety odpowiednie odżywki na budowanie masy. Lista odżywek i suplementów wspomagających przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej ułożona przez doświadczonego trenera kulturystyki jest następująca. Czytaj dalej